tisdag 19 januari 2010

En miljon...

...det var vad jag brukade drömma att jag vann...för typ tjugo år sedan. Tänk vad mycket det kunde räcka till!? Idag skulle jag inte nöja mig med mindre än fem miljoner....Det första jag skulle göra var att göra oss skuldfria på huset....sen sätta av pengar till alla barnen....bjuda barnen på semester var de vill.....investera det mesta så att man kan leva på räntan....bara jobba ideellt samt fixa hela gården....Tänk er, att bara kunna handla det man behöver/vill ha utan att behöva räkna i huvudet? Eller att kunna sticka ner till tex Hahiti och hjälpa till....eller ha en massa fadderbarn.....eller....ja, vad som helst!
Chansen att just jag ska vinna eller få dessa miljoner är lika med noll...men egentligen gör det inget för jag har redan det mest värdefulla i mitt liv redan...Min familj!

Idag känns livet positivare än på länge och vore närmast behagligt om jag blott ej vore så trött.....De senaste dagarna har det varit en del på tapeten som jag dessvärre inte kan lufta här men det ska väl lösa sig, och idag vill jag inte ens fundera över det.

Jag hade tänkt skriva mycket och länge men jag känner att orden tryter och därför blev detta allt ....

t&t

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar