tisdag 6 mars 2018

Ett långt uppehåll...igen....

Ibland kommer själva livet emellan....därför har jag inte uppdaterat på en evighet. Jag finns än....ett tag till får jag gå på jorden.

Det är för en gångs skull en riktigt vinter. Snöar nästan varje dag. Vallarna efter snöplogen är höga och inte en chans att man kan hoppa ner i dike efter riksvägen. Det är mer eller mindre med livet som insats som man uppehåller sig där. Eftersom jag bor efter riksvägen så måste jag tyvärr uppehålla mig där ibland.
Springer till postlådan med hunden galopperande framför mig, tar posten och tar oss likadant tillbaka till vår infart, fast på "fel" sida av vägen. Vägrar att gå över till "rätt" sida, för om det kommer en långtradare eller annat större fordon så har vi ingen chans att undkomma, speciellt om det även kommer fordon från båda hållen.
Annars är jag ett fan av vintern. Ute och går de dagar som jag inte jobbar, fast i uppkörda skoterspår. Tar bilen ibland till ett ställe där det är lätt att komma på något skoterspår, och går och går. Skidorna har jag inte haft på fötterna än....jobbar ganska mycket. Men förhoppningsvis kommer de på innan snön försvinner.

Har en vision om att skriva om alla tankar som far igenom huvudet. Tyvärr är jag mitt eget bollplank så vi får se hur tankarna ser ut i text.....


Allt för nu!//tt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar